به نام خدا
تغييرات تغذيه‌اي در متعادل نگهداشتن وزن موثر است |

تغییرات تغذیه‌ای در متعادل نگهداشتن وزن موثر است

تغییرات تغذیه‌ای در متعادل نگهداشتن وزن موثر است

ایرنا:یک مشاور تغذیه و رژیم درمانی گفت: تغییر در رفتارهای تغذیه‌ای مهم‌ترین روش برای متعادل و سالم نگهداشتن وزن است.

دکتر رضا آمری‌نیا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مرکز استان تهران افزود: پیشرفت تکنولوژی، رفتارهای نادرست تغذیه‌ای و به خدمت گرفتن ابداعاتی همچون رایانه، خودرو، پله برقی، آسانسور و انسان را به سوی بی‌تحرکی پیش می‌برد.

وی اظهار داشت: با توجه به‌رشد زندگی ماشینی و استفاده از غذاهای آماده حتی دیگر برای پخت غذا نیز انرژی صرف نشده و بدین ترتیب با کاهش صرف انرژی، افزایش وزن و چاقی حاصل می‌شود.

این مشاور تغذیه افزود: چاقی بیماری مزمنی است که به علت نامتعادل بودن میزان دریافت از طریق مواد غذایی و میزان مصرف و یا سوخت انرژی در نتیجه فعالیت بدنی بوجود می‌آید.

آمری‌نیا، تغییر در رفتارهای تغذیه‌ای را یکی از راه‌های مهم کاهش وزن در دنیای امروز دانست و گفت: برای کاهش وزن با استفاده از این روش باید از غذا خوردن در مقابل تلویزیون، رادیو و رایانه خودداری کرد، زیرا سبب بی‌توجهی فرد به میزان تغذیه می‌شود.

وی ادامه داد: غذا باید آهسته خورده شود، زیرا آهسته غذا خوردن سبب می‌شود قند خون بالا رفته و مرکز اشتها که به پایین بودن قند خون حساس است با بالا رفتن قند خون، دیگر تحریک نشده و ایجاد اشتها نکند.

این مشاور تغذیه تاکید کرد: رعایت حداقل دو ساعت فاصله زمانی میان شام و خواب ضروری است زیرا رعایت این فاصله زمانی نه تنها در کاهش وزن موثر است، بلکه در جلوگیری از ابتلا به ناراحتی‌های دستگاه گوارش همچون بازگشت اسید معده به مری (بیماری ریفلاکس) نیز نقش موثر دارد.

آمری‌نیا گفت: خودداری از استفاده از ماشین‌های ظرفشویی و لباسشویی تا حد ممکن، پیاده‌روی و حذف نکردن ورزش به دلیل افزایش میزان تحرک نیز در کاهش وزن موثر است.

وی افزود: آدامس جویدن نیز از آنجا که به نوعی سبب صرف انرژی می‌شود، در کاهش وزن می‌تواند موثر باشد.

 

http://www.takkhal.net/pezeshki/archives/000431.html